Τα οφέλη των πολεμικών τεχνών εκτείνονται σε ένα φάσμα φυσικών, διανοητικών, κοινωνικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων.
Αυτό συμβαίνει γιατί χρησιμοποιούνται ψυχολογικές τεχνικές όπως η νοερή απεικόνιση, οι τεχνικές χαλάρωσης, ο καθορισμός στόχων, η ανάπτυξη της συνοχής της ομάδας και η ανάπτυξη προσοχής και αυτοσυγκέντρωσης.
Το δομημένο πρόγραμμα που προσφέρει η πρακτική των πολεμικών τεχνών, λειτουργεί θετικά και για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όπως ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα ή προβλήματα συμπεριφοράς, αποκτώντας μεγαλύτερη αυτοπειθαρχία, αυτοσεβασμό και εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους.
1.ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Τα οφέλη της βελτιωμένης φυσικής ικανότητας είναι γνωστά. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Συμβούλιο σχετικά με την άσκηση, τα δραστήρια παιδιά έχουν βελτιωμένη φυσική κατάσταση και λιγότερα χρόνια προβλήματα υγείας από τα παιδιά που είναι στατικά.
Με την προπόνηση στα μαχητικά αθλήματα, τα παιδιά ασκούν όλες τις μυϊκές ομάδες ομοιόμορφα και βελτιώνουν την αερόβια ικανότητα τους με όλα τα θετικά επακόλουθα.
2.ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Σχεδόν σε όλες τις πολεμικές τέχνες, τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να συναγωνίζονται μεταξύ τους σε επίσημους αγώνες.
Οι αγώνες οι οποίοι πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα αναγνωρισμένων αθλητικών ομοσπονδιών, είναι απόλυτα ασφαλείς και δίνουν στους αθλητές την δυνατότητα να εξελιχθούν αθλητικά, να βιώσουν το νόημα της ευγενούς άμιλλας και του αθλητισμού. Επίσης οι αθλητές έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν διακρίσεις, αναγνώριση και μοριοδότηση για την εισαγωγή τους σε Ανώτερες και Ανώτατες Σχολές.
3.ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ
Οι απαιτήσεις για την εκμάθηση των τεχνικών για κάθε επίπεδο ζωνών καθορίζονται λεπτομερώς και οργανώνονται σταδιακά, με σύστημα και καθορισμένους στόχους. Κάθε βαθμίδα απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια, και αντιπροσωπεύει περισσότερη γνώση και προσωπική βελτίωση. Τα παιδιά εκπαιδεύονται να εκτελούν σύνθετες και δυναμικές τεχνικές, κάτι που απαιτεί πλήρη αυτοσυγκέντρωση και πειθαρχεία . Η μέθοδος της σταδιακής εκμάθησης, σε συνδυασμό με την πειθαρχία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σα γνώμονας και για τις υπόλοιπες υποχρεώσεις των παιδιών, όπως το διάβασμα για το σχολείο, αλλά και ο τρόπος που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
4.ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ - ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
Η οργανωμένη φύση των πολεμικών τεχνών ενθαρρύνει την αυτοπειθαρχία. Οι μαθητές καλούνται να δουλέψουν στοχευμένα για να πετύχουν, την κατάκτηση μιας ζώνης ή τη νίκη σε έναν αγώνα. Η προετοιμασία για να καρπωθούν αυτή την επιτυχία, γίνεται με υπακοή σε κανόνες, σκληρή δουλειά και επιμονή. Τα παιδιά που ασχολούνται με τα μαχητικά αθλήματα, διακρίνονται για τον ισορροπημένο τρόπο ζωής τους. Αυτό συμβαίνει γιατί μέσα από την πειθαρχία, τα παιδιά βιώνουν σταθερότητα (αφού οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι), άρα και ασφάλεια, αφού γνωρίζουν το στόχο και τον κατακτούν. Αυτή η διαδικασία είναι θεμελιώδης για την τόνωση της αυτοπεποίθησης.
5.ΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΤΗΤΑ
Ο σεβασμός είναι συνυφασμένος με τις πολεμικές τέχνες.
Οι μαθητές-αθλητές δείχνουν σεβασμό ο ένας στον άλλο, στον δάσκαλό τους και σε όποιον άλλο συμμετέχει στην προπόνηση.
Οι πολεμικές τέχνες διδάσκουν τους μαθητές να εκτιμούν την ηλικία, την τάξη, την πείρα, και την εμπειρία. Σέβονται εκείνους που ξέρουν περισσότερα από αυτούς και βοηθούν αυτούς που ξέρουν λιγότερα. Αυτός ο σεβασμός μεταφέρεται σε όλα τα επίπεδα της ζωής τους.
Προπονούμενος ο μαθητής σε ένα τέτοιο περιβάλλον, μπορεί να νιώσει σεβασμό και προς τον εαυτό του. Οι πολεμικές τέχνες χτίζουν τον αυτοσεβασμό με την παροχή μικρών προκλήσεων που οδηγούν σε επιτυχία. Οι μαθητές διδάσκονται να υπερνικούν τις προκλήσεις τους μέσα από την προπόνηση.
Επίσης οι μαθητές αισθάνονται μια ισχυρή αίσθηση συναδελφικότητας μεταξύ τους. Αυτό το συναίσθημα είναι βασισμένο στην κοινή εμπειρία αλλά και την ομαδική υπέρβαση των προκλήσεων.